29 augustus 2011 - Eerste dagje Tenerife

Buenos dias desde Tenerife!
Vanochtend om kwart voor tien, lokale tijd, zette ik voet op het prachtige eiland dat Tenerife heet. Op de heenweg naar het vliegveld werden er nog grapjes gemaakt over de vereisten die ik had aan mijn plaats in het vliegtuig: Aan het raampje, niet in de buurt van schreeuwende kinderen en vooral naast een hele knappe jongen. Krijg ik natuurlijk precies het andere uiterste: Aan het gangpad, tussen een hele bejaardenclub. Vooruit, de schreeuwende kinderen zaten niet dichtbij. Gezien ik om me heen totaal geen aanspraak had, ben ik de tijd van zes uur 's ochtends tot kwart voor tien doorgekomen met slapend muziek luisteren, muziek luisterend slapen, lezend luieren en luierend lezen.

Ik moet zeggen dat ik me aan het einde van de vlucht flink verveelde en blij was toen de melding kwam dat de landing ingezet zou gaan worden. Tot het moment dat de landing daadwerkelijk ingezet werd. Ik voelde het miniontbijtje dat ik rond half acht had gegeten weer vrolijk omhoog komen. Gelukkig is mijn maag dan wel sterk genoeg om te voorkomen dat het ontbijtje weer helemaal naar buiten kwam, maar prettig was anders. Gelukkig wist de piloot het vliegtuig netjes aan de grond te zetten en stond ik even later met twee voeten stevig op het Spaanse eiland. Ik werd op het vliegveld opgehaald en tijdens de rit naar het huis heb ik mijn ogen uitgekeken. Wat een prachtige omgeving! Eenmaal aangekomen in het huis werd ik door iedereen vriendelijk ontvangen. Ook het overschakelen naar het Engels viel me eigenlijk wel mee. Nadat ik mijn spullen een beetje opgeruimd had, ben ik meegelopen naar het dorpje om wat eten en drinken te halen voor tussen de middag. Maar jeetje, wat valt dat tegen, door de bergen lopen! Ik moet nog flink oefenen.
Toen we terugkwamen, kreeg ik de opdracht om drie films te kijken: The Cove, An Inconvenient Truth en Shark Water. The Cove en An Inconvenient Truth had ik al eens eerder gezien, dus die mocht ik overslaan. Shark Water had ik nog niet eerder gezien, en terwijl ik aan het kijken was, kreeg ik toch een dut! Ik voelde steeds mijn ogen dicht vallen en m'n hoofd heen en weer gaan. Gelukkig lopen hier een hoop gezellige mensen rond, en daar heb ik een tijd mee zitten kletsen. Ondertussen was ik begonnen met het typen van deze blog, en dan merk ik wel dat mijn Engels een stuk achteruit gaat. Tot grote hilariteit van de mensen hier :') Ik heb het getroffen, het is geweldig hier!
Gisteren rond deze tijd zat ik in het koude Nederland... En nu zit ik zomaar in de zon met uitzicht op zee! Heerlijk!

Nederlands

Reacties

Fantastisch om te horen dat je het goed hebt daar:)

Ik heb de terugweg overleefd met jullie pap en mam in de auto hoor:)
Al had ik daar geen schrik voor:P Maar ze hebben me wel láten schrikken!
Ik was in slaap gesukkeld, en toen was er ineens 'n hard, raar geluid dus schrok ik wakker, en hun lachen:P

Have fun!

Hoi Lieke,
Tja, waar fb al niet goed voor is ;) Zo heb ik dan ook even je link aangeklikt, om eens te kijken hoe het je is vergaan de reis naar de zon... ( waar ik nu wel heel jaloers om ben, haha).
Maar, je bent al meteen goed aan het werk gezet. Een heerlijk idee zeg, om in de zon te zitten en een uitzicht op de zee te hebben...
Ik wens je heel veel succes, plezier, en vooral GENIET ervan, want dit is een onvergetelijke tijd. En je Engels is aan het einde net zoals aan het begin, want je gaat dadelijk ook nog eens spaans praten... ;)
Nee, gewoon lekker genieten en veeeuuullll plezier en ik zie je berichtjes graag tegemoed.

Liefs,
Brechtje

Hi Lieke...heb de halve nacht niet geslapen omdat ik zo ongeveer bij jou in het vliegtuig zat...lijk oma wel he. Maar ik ben super trots op jou dat je dat toch zomaar even doet!! Ga vooral genieten...en stiekem ben ik wel een beetje jaloers..haha. Nou, ik geef je een dikke knuffel en ben heel benieuwd hoe het verder gaat. xx je tantetje

Goed om te horen dat het zo leuk is... Maar het onderwerp zegt het al =)